|
Bank i prawo |
|
Strona główna forum
‹ Banki, lokaty, kredyty, dotacje z UE
‹ Banki
Autor
Wiadomość
Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto zna sie na prawie. Otóz mam taki problem. Bank zrealizował przelew, w którym niezgadzał się numer konta z nazwą odbiorcy i resztą danych odbiorcy. Czy wiecie co z tym mozna zrobic? Jakis pozew przeciw banku? Czekam na odpowiedzi.
W okienku czy przez internet?
Pozew? Wystarczy reklamacja.
Przelew leciał przez internet.
Obwawiam się ze chyba nei wystarczy. Doradca dał do zrozumienia, że raczej będzie to zależne od dobrej woli osoby ktora te pieniadze otzrymala...
Nie jestem prawnikiem, ale wiem jak postępują w takich sytuacjach banki i koncerny. Zatrudniają całe sztaby prawników, których zadaniem jest wyszukiwanie wyimaginowanych argumentów w celu wykazania poszkodowanemu klientowi, że wszystko jest w zgodzie z prawem. Zdecydowana większość poszkodowanych zostaje zmanipulowana i traci chęć pisania pozwu. Pozostaje wynajęcie adwokata, albo napisanie samodzielnie pozwu. Jednakże nawet w sytuacji gdy masz rację i adwokata, który dobrze zna prawo i potrafi się powołać na właściwe artykuły, czy paragrafy, trzeba dobrze "czuć" temat, a mało prawników reprezentujących poszkodowanych "czuje" dobrze temat, podczas gdy radcy prawni banków mają wąska specjalizację bankową i często mają znacząca przewagę w tym zakresie. Niemniej jednak ja bym nie rezygnował z roszczeń. Wymień bank, który zrealizował ten przelew. Mam inną propozycję. Ponieważ sam jestem poszkodowany przez PKO BP chcę zainicjować w internecie zainicjować akcję np. pod nazwą "BadRef", w wyniku której bank lub koncern otrzymuje od forumowiczów BadRefa. Po otrzymaniu BadRefa bank lub koncern dostaje mailem link tematu z propozycją ugody pozasądowej. Jeśli nie idą na ugodę, a sprawa jest oczywista, jeśli idzie o złą wolę banku lub koncernu, to po tygodniu trafiają na listę internetową "szkodników". Przy tym firmy, które szanują klientów będą otrzymywały "GoodRefy". Jako społeczność