Witam wszystkich biznesmenow:)) biznesmenek oczywiscie tez nie pomijam:)) Chcialbym poznać wasza opinie na temat mojego pomysłu na biznes:)) Otóz jestem studentem I roku studiow i mam 20 lat .... ale do rzeczy:) Ostatnio wspólnie z kolegą wpadliśmy na pomysł otworzenia agencji nieruchomosci. Agencja powstała by na podstawie franczyzy albowiem nie mamy licencji. Wiec myslimy o otworzeniu takiej Agencji w miescie 500tysiecznym. Zdajemy sobie rowniez sprawe z tego ze an terenie miastach działa juz sporo takich biur. Jednak biora oni oplate w postaci 2% wartości nieruchomosci zarowno od sprzedajacego jak i kupującego. My bralibysmy jedynie 1% a moze nawet i mniej. Wspolnie z kolega zrobilismy wstepny kosztorys i tak to sie mniej wiecej plasuje:
Wynajem nieruchomości pod biuro, srednio ok 20zl/m2 oplata na miesiac ok 1200zl min
samochod firmowy(na razie jeden, sredniej klasy) ok 6-7tys
rejestracja firmy itd-ok 600zl
strona internetowa + dobnre pozycjonowanie ok 1000zl+500zl oplaty miesiecze za pozycjonowanie na pierwszych stronach
do tego wyposazenie biura6-7tyszl
oplata dla franczyzodawcy ok 1000zl
do tego dochodzi ubezpieczenie i inne rzeczy ale licze ze mozna sie zamknac w ok 4000zl
Podliczajac wychodzi nam : wiadaomo ze jesli ktos mysli o otwrciu wlasnej dzialanosci gospodarczej to musi miec pieniadze na min rok a dopeiro pozniej liczyc na ewentualny zysk wiec:
120000+6000+12000(oplata franczyzowa)+7000+4000=41000zl