|
biznes plan |
|
Strona główna forum
‹ Biznes
‹ Pomysł na biznes
Autor
Wiadomość
Witam. Jestem studentem, mieszkam z siostra w krakowie. Moj ojciec jest doradca podatkowym w malej miejscowosci i tak sobie ostatnio wymyslilismy, ze moglibysmy sobie dorobic na robieniu biznes planow. Ojciec zatrudnil by nas np. na umowe o zlecenie, czyli uslugi byly by firmowane przez niego. Wiadomo, teraz kredytowy boom i banki co kwartal czasami nawet wymagaja roznych bilansow itd. a nie wszyscy potrafia robic takie rzeczy, wiec zapotrzebowanie nawet jest. Teraz pytanie do was co o tym sadzicie? Myslicie ze znalazloby sie troche chetnych? Ewentualnie jak to rozreklamowac i w jaki sposob szukac klientow?
W urzedach pracy, w internecie.
Czyli wchodzic w to? jak oceniacie szanse na rozwoj
Biznes - plan robi się na potrzeby kredytowe raz, ale w progozie finansowej cokwartalny bilans jest niekiedy wymagany. Przy małych kredytach, banki czasem wymagają bilansów kontrolingowych kwartalnych obok rachunku zysków i strat, ale mali przedsiębiorcy bardzo niechętnie robią i przesyłają bilanse (bo faktycznie nie potrafią zrobić dokładnego bilansu), a banki przymykają oko na to, że kredytobiorca nie przesłał bilansu. Albo przyjmują bilanse, które są zrobione "pi razy drzwi'. Jak jest regularna spłata i od czasu do czasu dostarczony bilans zrobiony "pi razy drzwi" nie ma zwykle problemu z bankiem. Zresztą Ci pracownicy bankowi, którzy zajmują się obsługą sektora MSP często nie mają zbyt dużego pojęcia o wykonywaniu bilansu. Jeżeli suma aktywów=sumie pasywów wszystko jest OK. Dla większości sektora MSP rachunek wyników w zupełności wystarcza.
Jeżeli tata ma firmę nie ma problemu, żeby zbadać odzew na ofertę wykonywania biznes-planów.
wlasnie on co jakis czas ma zlecenia na biznes plany, problem w tym czy klienci z wiekszego miasta by byli sklonni przychodzic do mnie bo wiadomo jak to jest do obcego i jeszcze mlodego zaufania sie nie ma.