Witam Serdecznie,
Bardzo PROSZĘ o radę.
Sama wykonuję sztuczną biżuterię. Wychodzi mi to całkiem nieźle ale brakuje mi rynku zbytu. Allegro i inne tego typu stronki to naprawdę bardzo trudny temat bo jest taka konkurencja że nie potrafię się przebić. Nawet dając niską cenę sprzedaż idzie marnie.
Postanowiłam że rozpocznę działalność gospodarczą.
Chciałabym sprzedawać na różnych placach targowych wykonana przez siebie biżuterię. Nie potrzebuję dużego stoiska. Wystarczy mi malutki stolik i jestem w stanie się rozłożyć.
Ale mam MNÓSTWO wątpliwości.
Mam 20 lat, studiuję zaocznie. W ciagu tygodnia od poniedziałku do piątku mogłabym spokojnie jeździć po różnych miejscowościach.
Poza tym chciałabym pojechać na Słowację i do Niemiec tam gdzie rękodzieło jest lubiane i cenione. Oprócz tego wpadłam na pomysł że gdybym miała DG to mogłabym sprzedawać tą biżuterię np. na stoiska w galeriach handlowych.
Chcę Wam zadac kilka pytań.
1. W jaki sposób muszę odprowadzać podatki??
2. Jak wynająć miejsce na placu targowym?? czy opłata pobierana jest przez jakąś konkretną osobę czy też sama muszę jechać np.do Urzędu Miasta i uiścić opłatę??
3. Czy mając zarejestrowaną DG mogę handlować poza granicami Polski?? Jesli nie, to co zrobić bym miała takie pozwolenie??
4. Ile mniej więcej będzie mi "zjadał" ZUS??
5. I czy WASZYM zdaniem to opłacalny interes??
BŁAGAM doradźcie.
Dodam tylko że pracowałam w galerii handlowej na takim właśnie stoisku i wiem że szefowej ten biznes bardzo dobrze się kręcił mimo że miała BAAAAAAAAAARDZO wysokie ceny. Dla porównania podam tylko że za ładny komplet Swarovski na stali chirurgicznej u szefowej trzeba było zapłacić ok 200zł. Osobiście sprzedałam taki sam komplet na srebrze za 50zł i też zarobiłam. Więc ile zarobiła szefowa?? Dużo wiecej ode mnie.