Witam, przejrzałem wszystkie tamaty związane z dofinansowaniem na tymże forum, jednak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Znalazłem dobry pomysł na rozpoczęcie działalności gospodarczej... ma to być sklepik... powierzchnia nie specjalnie duża.... 5-10 m^2.
Dowiedziałem się już kosztów miesięcznych związanych z wynajęciem (500zł), sklepik będzie stał na "hali", gdzie kręci się dużo osob (inne boksy handlowe).
Wyliczyłem, iż - aby utrzymać się "na zerze", wystarczy 4-5 klientów dziennie... nawet mniej, w zależności od tego, "ile" towaru będą brali (miesięcznie daje zarobek około 1500zł).
O klientów nie będzie trudno, sklepik jest z towarem, którego NIE MA w najbliższej okolicy...
a po ten towar trzeba "cyklicznie" sięgać.
Trochę to tajmenicze... jednak dla mnie sprawa jasna.
Wszystko zaplanowałem, dogadałem się z firmami oferującymi produkty, które będę sprzedawał.
Co do mojego wkładu finansowego jest on równy ZERO, nie mam założonej firmy.
Obecnie studiuję w systemie dziennym, dlatego też myślałem o stażyście, któym będzie moja dziewczyna.
I teraz mały kosztorys:
Jako, że powierzchnia handlowa jest odnowiona, nie wymaga żadnego remontu.
Potrzebuję jedynie pieniądze na towar (ok. 6 tys... za tą cenę bedzie naprawdę dużo towaru, umeblowanie (max 1,5 tys zł), a także zakup taniej kasy fiskalnej lub coś podobnego.
Powiem szczerze, że nawet 3 tys zł na towar to będzie dużo pieniędzy...
Myślę, że kwota ogólna 10 tys. zł będzie w 100% wystarczająca na rozkręcenie interesu... i jeszcze zostanie zapas.
Nie chcę brać pożyczki z banku... a napisałem ten post, aby zadać kilka pytan:
1. Gdzie mogę starać się o dofinansowanie, jeżeli jestem studentem... nie wiem, czy klasyfikuję się do "bezobotnych".
2. Czy firmę otwieram dopiero po otrzymaniu dofinansowania? Miejsca handlowe mogą zostać wykupione w przeciągu 3 miesiecy... a wtedy zostanę na lodzie.