|
Działalność a umowy o dzieło i sprawy ZUS |
Działalność a umowy o dzieło i sprawy ZUS
Biznes Forum
‹ Twoja firma
‹ Firma
Autor
Wiadomość
Mam działalność gospodarczą od 1 marca br. ale jestem zielony w księgowości. W styczniu br. zawarłem 2 umowy kilkumiesięczne o dzieło na tę samą działalność. Czy te umowy mam wprowadzić do KPiR? Czy do KPiR mam wpisywać swoje wynagrodzenie z tytułu wykonanych usług? Czy składkę ZUS mam wpisywać d KPiR jako rozchód? Czy obecnie mogę zawierać umowy o dzieło lub zlecenie? Czy wtedy zleceniodawca płaci też składkę ZUS za mnie ponownie (ewent. jak wysoką?) czy po zawieszeniu działalności mogę być nadal ubezpieczony w ZUS jeśli będę płacił składkę? Czy prowadzenie elektronicznej KPiR zwalnia z prowadzenia papierowej? Czy składka ZUS ma być płacona z konta działalności gospodarczej czy to nie ma znaczenia z jakiego konta
Masz wystawiać FAKTURY/RACHUNKI za swoje usługi.
dziękuję, ale ja oto nie pytałem. Chodzi mi głownie o to, ze mam dwie wcześniej zawarte umowy o dzieło (przed rejestracją swojej działalności). Czy mogę te umowy kontynuować do zakończenia "dzieła"? Bo czytam różne opinie na ten temat że np. muszą być zmienione na moją działalność a nie na mnie. A przecież "Umowy zawarte - obowiązują". A co jak zleceniodawca byłby się nie zgodził na rozwiązanie umowy i jej zmianę i groził karą???
Wiesz co... czasem to ja naprawdę nie wie jak wam trzeba tłumaczyć.
Przecież napisałem, że możesz, a wręcz powinieneś wystawić fakturę/rachunek na wykonane dzieło. Przypominam, że umowa była zawarta z TOBĄ a nie z twoją jakąś tam "firmą", bo takowej firmy nie ma. Ciągle jesteś ty i nikogo oprócz ciebie nie ma. Wcześniej nie mogłeś wystawiać faktur bo nie prowadziłeś DG, teraz prowadzisz i powinieneś wystawiać faktury (a jeżeli jesteś płatnikiem podatku VAT to wręz musisz). I przepraszam... o jakich "karach" ty piszesz. Czyżbyś nie wykonał dzieła ??????