Witam forumowiczów,
Jestem studentem budownictwa Politechniki Warszawskiej. Jako specjalność na studiach inżynierskich wybrałem Budownictwo Energooszczędne, gdzie zdobyłem specjalistyczną wiedzę dotyczącą tego zagadnienia. W ostatnich latach można zaobserwować wzrost zainteresowania tego rodzaju budownictwem. Wszystkie biura architektoniczne mają w swojej ofercie energooszczędne projekty domów jednorodzinnych, gdyż zainteresowanie takim budownictwem stale wzrasta. Powodem tego stanu rzeczy są między innymi:
- rosnące ceny nośników energii(gaz, energia elektryczna, olej opałowy) przekładającymi się na wyższe koszta eksploatacji budynków
- wprowadzenie obowiązku certyfikacji energetycznej budynków, co sprawiło, że budynki o niskim wskaźniku zapotrzebowania na energię mają większą wartość rynkową
- wzrastającą świadomością potrzeby oszczędzania energii, zarówno przez pojedynczych obywateli, jak i przez nasz rząd i instytucje zajmujące się poszanowaniem energii
Dom jednorodzinny wybudowany w standardzie energooszczędnym jest tylko trochę droższy od standardowego domu, jednak jest dużo tańszy w eksploatacji i koszt jego budowy szybko się zwraca, dlatego ludzie coraz częściej decydują się właśnie na takie domy. Mimo dużego wyboru wszelakich materiałów budowlanych, tylko część spełnia wymagania stawiane budownictwu energooszczędnemu. W swojej działalności chciałbym skupić się na tym wąskim asortymencie, prowadząc sprzedaż w swoim własnym sklepie. W swojej ofercie miałbym głównie materiały konstrukcyjne, izolacyjne i stolarkę. W otwarciu działalności mogę liczyć na pomoc finansową rodziców. Będę się starał o dofinansowanie z Unii lub innej instytucji, gdyż temat budownictwa energooszczędnego jest teraz mocno na czasie i wszystko wskazuje, że będzie się stale rozwijał.