|
Handel wysyłkowy pieczątkami |
Handel wysyłkowy pieczątkami
• Strona 1 z 1
Biznes Forum
‹ Biznes, Dotacje z UP i UE
‹ Pomysł na biznes
Autor
Wiadomość
Witam. Przez przypadek wpadła mi w ręce maszyna do wykonywania pieczątek metodą polimerową. Wpadłem na pomysł aby promować swoje usługi na takich stronach jak allegro gdzie ludzie zamawialiby u mnie pieczątki i wysyłałbym im je. Zorientowałem się trochę w konkurencji i potrzebnych materiałach i obliczyłem, że mogę wykonać i sprzedać po dobrej cenię pieczątkę z zyskiem około 5 zł / szt. Jeśli dziennie zamawiano by u mnie 2 pieczątki, to w ciągu miesiąca dorobiłbym sobie 300 zł co jest dla mnie kwotą satysfakcjonującą. Jednakże aby wykonywać takie usługi musiałbym założyć działalność gospodarczą i tutaj moje pytanie: ile orientacyjnie wynosiłby podatek z takiego przedsięwzięcia. Trochę czytałem, ale jednak temat jest na tyle obszerny, że nadal jestem zielony. Czy zamknę się w przedziale opłacalności?
300zł starczy Ci na ZUS, o ile pracujesz już gdzieś na etacie i na opłaty Allegro. A podatek, 19% od tego co zarobisz na czysto.
Tak posiadam zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. Jeśli chodzi o odliczenie tych 19% to też nie aż tak dużo (tym bardziej, że kwota 300zł to kwota minimalna, gdyż biorąc to zajęcie jako coś dodatkowego mógłbyzyć z naprawdę niską ceną, więc myślę, że zbyt byłby o wiele większy). Jednak jak wygląda sprawa z tym zusem? ile może wynieść taka składka? WIadomo, że jeśli miałbym zarobić około 100 zł odliczając ten ZUS, to nie będę za tyle codziennie babrał się w polimerze i na pocztę biegał.
Popatrz na prawą stronę i masz tam link "składki ZUS". Skoro nie chce Ci się poszukać. :)
Płacił byś ubezpieczenie zdrowotne. Więcej na zus.gov.pl