Na samym początku chciałem poprosić, abyście mnie nie 'zbesztali' za moje pytania, ponieważ mam dopiero 18lat i nie znam się ani na prawie ani zakładaniu firmy.
Postanowiłem kupić sobie samochód, samo wydanie tych 10 tysięcy nie jest dla mnie największym problemem. Większym jest płacenie 2000zł ubezpieczenia OC... Niestety jako młody człowiek i kierowca jestem obciążony wszelkimi zwyżkami w ubezpieczeniach,co nie jest dla mnie zbyt komfortowe, szczególnie, że się uczę i nie mam czasu, żeby dorabiać (i to jeszcze na oc ;/)...
Słyszałem o kilku możliwościach uniknięcia zwyżek.
Problem w tym, że nie wiem na ile są one legalne,a nie chcę żeby mnie posadzili przez moją niewiedzę. Wielu młodych ludzi ubezpiecza samochód na 2 włascicieli np. siebie i ojca, niestety w moim przypadku jest to niemożliwe, ponieważ tata posiada 2 samochody i obawia się utraty zniżek, jesli spowoduję wypadek... (tak to jest z rodzicami)
A więc - co zrobić aby być traktowanym tak jak inni klienci, których nie dotyczą zwyżki?
Firma - tylko tutaj sie liczy się ile mam lat i jak długo posiadam prawo jazdy. Słyszałem o programie "mini flota", który wspiera właścicieli firm 1 osobowych posiadających samochody potrzebne do prowadzenia działalności.
Tak jest to mniej wiecej opisane:
Program ubezpieczeń komunikacyjnych MiniFlota
Dla firm posiadających małe i średnie floty pojazdów stworzyliśmy unikalny na polskim rynku program ubezpieczeń komunikacyjnych, pozwalający naszym klientom w wygodny i atrakcyjny cenowo sposób ubezpieczyć pojazdy firmowe.
Program ubezpieczeniowy MiniFlota kierujemy przede wszystkim do:
* małych i średnich firm posiadających od 1 do 20 pojazdów
* osób fizycznych korzystających z samochodu do prowadzenia działalności gospodarczej
Zalety pakietu MiniFlota:
* sprawdzeni partnerzy w ubezpieczeniach program stworzyliśmy wspólnie z wiodącymi towarzystwami ubezpieczeniowymi o ugruntowanej pozycji na naszym rynku.