|
Kort tenisowy. |
Kort tenisowy.
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Biznes Forum
‹ Biznes, Dotacje z UP i UE
‹ Pomysł na biznes
Autor
Wiadomość
Witam mam chęc postawienia kortu tenisowego i rospocząc zwiazana z nim działalnośc. Czy ktoś ma może jakies doświadczenie w tym temacie? Może ktoś coś takiego prowadzi? Jakie koszta i ile można by było na tym zarobic?
Na początku powiem, że nie prowdze kortów ani nie mam w tym doświadczenia jedynie gram w tenisa. Dodam też, że jestem z Wrocławia i niektóre ceny pewnei sie różnią w innych miastach (głwonie wynajem kortu). Budowa kortu jest droga, około 40 tys. kort ceglasty (najbardziej popularny w Polsce oraz najtańszy w budowie ale najtrudniejszy w utrzymaniu). Kortów trzeba by zbudować przynajmniej 3. Łącznie wychodzi 120 tys. plus rzeczy typu ogrodzenie, krzesełka, stoliki. Dochodzą do tego jeszcze koszty wody na zraszanie kortu i wynajęcie osoby zajmującej sie kortem. Druga sprawa, że kort tenisowy to biznes tylko na kilka miesiecy jak dobrze pojdzie kwiecien-październik. Na cały rok jeśli wykupimy balon (można kupić używany za jakieś 100 tys. zł na 2 korty tenisowe). Jednak wydaje mi sie, że to wąłsnie w zimie wynajmowanie kortów jest bardziej opłacalne, gdyż koszt wynajecia kortu w lecie to około 10-30 zł, w zimie natomiast 30-90 zł jendak 90 zł to już koszt wynajmu sali a nie balonu. Nie wiem też jak jest w innych miasatch ale we Wrocławiu zainteresowanie wynajmem kortu w zimie jest OGROMNE! To pewenie z tego powodu, że nie mamy zbyt wielu sal przystosowanych do gry w tenisa a zainteresowanie tym sportem rośnie. Zazwyczja ludzie na zime wynajmują stałe godziny. Również dużo firm wynajmuje jakieś godziny na stałe dając dobry zarobek. W zimie dochodzi jednak też koszt oświetlenia balonu i ogrzewania. Z pozowleniami na budowe obiketu sportowego tez chyba nie powinno być problemu. Ale ogólem biznes ten raczej nie przyniesie Ci góry pieniędzy, szczególnie latem i podejrzewam że zanim zwrócą Ci sie koszty to będziesz chciał już przejść