Witam wszystkich,
Mam na imię Emil (22 lata). Studiuję zarządzanie (2. rok)
Jest to mój pierwszy post na tym dziale, chociaż kiedyś sporo się interesowałem Giełdą. Byłem m.in. na Szkole Giełdowej (organizowanej przez GPW i BZ WBK).
Ostatnio myślę, żeby znów przenieść się na tematy giełdowe. Nie jestem z bogatej rodziny, więc nie przeznaczę 30.000 zł na początek (tak jak czytam o niektórych na tym forum). Myślę, że będzie to ok. 2 tys zł wraz z rachunkiem inwestycyjnym dla studentów. Część tej kwoty będzie zarobiona, część odłożona ze stypendium.
Przejdę do rzeczy.
Chciałbym przedstawić skrótowo mój pomysł na zarobienie pieniędzy inwestując w akcje.
1) TYLKO ANALIZA FUNDAMENTALNA. Nie będę stosował technicznej, ponieważ uważam, że nie jest najlepsza i jakoś mam słabość do analizy fundamentalnej, która znam.
2) OPRACOWUJĘ ZASADY "KONKURSU" NA WYBÓR SPÓŁEK DO PORTFELA. Kiedyś już nad tym siedziałem i musiałbym poszukać tamtych materiałów. Chodzi o to, że chcę przygotować wyraźny sposób oceny każdej ze spółek, które będę analizował od fundamentów. Będę przyznawał punkty ważone, odpowiednio do wskaźników, itp. Chodzi o to, żeby mieć obiektywną i niezależną metodę wyboru spółek, które będę miał w portfelu.
3) WYBIERAM SPÓŁKI. Dokonuję analizy i wyboru spółek do portfela. Powinny być z różnych branż. Ponieważ kwota jest niewielka chciałbym wybrać ok. 5 spółek. Dywersyfikacja portfela => minimalizowanie ryzyka. Wybieram spółki z mWIG40 lub sWIG80. Ewentualnie jakieś indeksy branżowe.
4) OBSERWUJĘ CENY AKCJI WYBRANYCH SPÓŁEK. W odpowiednim momencie kupuję (gdy cena jest stosunkowo niska i korzystna). Inwestuję długoterminowo.
5) NA BIEŻĄCO ŚLEDZĘ SPÓŁKI. Co się w nich dzieje, sprawozdania finansowe, ogólnie również całą branżę, itd. Jeżeli w danej spółce dzieje się coś co mnie niepokoi na dłuższą metę to sprzedaje akcje.
6) NIE SŁUCHAM EKSPERTÓW. Nie oglądam programów tv, nie czytam rekomendacji. Polegam wyłącznie na sobie i na swojej ciężkiej pracy.