Witam
Wiem że ten temat był już poruszany ale jakoś nie cieszył się dużym zainteresowaniem. Może teraz ktoś będzie zainteresowany pomocą w odpowiedzeniu na kilka pytań związanych z tematem.
Jestem uczniem szkoły średniej który nie chce wyjeżdżać do Angli aby pracować jak większość młodych zdolnych polaków. Tak się zastanawiałem czy w Polsce można coś osiągnąć poprzez własne pomysły, własne dążenie do celu.
Przyszło mi na myśl otworzenie samoobsługowej myjni bezdotykowej. Minusem mojej miejscowości jest liczba mieszkańców. Przekracza ona 10 tys. Mieszkańców + pobliskie miejscowości które niestety są wsiami gdzie każdy myje samochód na „placu”. Moja miejscowość to typowe blokowisko. Istnieje tutaj myjnia ręczna która już zaczyna upadać (kiedyś była czynna codziennie a teraz 2 lub 3 dni w tygodniu). Pomysł ten wpadł mi do głowy gdy w pobliskim mieście (tj. jakieś 25 km. Od mojej miejscowości) gdzie jest ok. 160tys mieszkańców prosperuje w tej chwili kilka tego rodzaju myjni.
Chciałbym się dowiedzieć czy taka myjnia ma racje bytu w tak malutkim miasteczku, powiedzmy ze dwa stanowiska by wystarczyły, bo jedna to chyba za mało aby ludzie nie stali w zbyt dużych kolejkach.
Jaki jest koszt samego sprzętu raz z zabudową dwustanowiskowej tego rodzaju myjni.
Oczywiście do tego koszty budowy dojazdu, małego parkingu i oczywiście budki w której byłby umieszczony cały sprzęt tj. pompy, zbiorniki itd.
Do kosztów oczywiście musiałbym doliczyć koszt monitoringu bo chyba nie opłaca się na tym oszczędzać zwłaszcza że ludzie bywają rożni a w szczególności młodzież, bo skoro taka myjnia ma być czynna 24h/dobę to taki sprzęt się zwróci prędzej czy później….
Jakie są koszty wszystkich pozwoleń, ochrona środowiska itd…
Kupno działki wliczyłbym w koszta całej inwestycji.