|
Naczym zarabia się na gpw? |
Naczym zarabia się na gpw?
• Strona 1 z 1
Biznes Forum
‹ GPW
‹ GPW - Giełda Papierów Wartościowych
Autor
Wiadomość
witam mam takie pytanie związku z tym że jestem zielony w tym, a więc na czym zarabia sie na gpw na tym że kupuje się akcje np.po 2zł i sprzedaje jak podrośnie czy jak? jakie firmy są na gpw chodzi mi czy jakieś giganty dużo warte czy jak, dlaczego takie firmy sie tam znajdują co one maja za korzyści z tego że ktos kupuje i sprzedaje ich akcje o co w tym wszystkim chodzi bardzo proszę o wyjaśnienie
Sam sobie odpowiedziałeś. Zarabia się na tym, że sprzedaje się drożej. Firm, spółek i całej reszty jest tyle, że ciężko policzyć.
Na to czy są giganty też sobie odpowiedziałeś. Te paski w telewizji podczas wiadomości biznesowych pokazują właśnie tych gigantów, ale mniejsi gracze też się znajdują. Na giełdę się wchodzi po to by mieć większy kapitał który pozwoli na rozwój. Poza tym polecam gpw.pl
a czym różni się firma od spółki czy to jest to samo i jeszcze nie dostałem odpowiedzi co mają te firmy, spółki za zysk że ktoś sprzedaje i kupuje ich akcje
Z wikipedii:
Firma – w ujęciu prawnym, jest to nazwa podmiotu gospodarczego ujętego w Kodeksie cywilnym. Natomiast w języku potocznym i ekonomii określenie "firma" jest synonimem przedsiębiorstwa. Spółka (łac. societas) rodzaj działalności osób fizycznych lub prawnych oparty na umowie albo statucie, a mający zazwyczaj na celu prowadzenie działalności gospodarczej. Co mają firmy napisałem, tylko to większy temat i trzeba to samemu pojąć, bo nie chodzi tylko o sprzedaż i kupno akcji.
JAk spółka potrzebuje kasę to może wziąć np. kredyt lub wyemitować papierki. Sprzeda jakąś tam część hm wartości spółki (nie w sensie biuro, maszyny). Zarobi kasę na potrzebny projekt, czy cokolwiek było potrzebne. Czasem firmy mają długi, trza spłacić a w kasie pusto, też robią dodatkową emisję akcji. Oczywiście trudno reklamować się "kup nasze akcje, bo mamy spłacić długi", trza coś wymyślić.