Witam,
Jestem zainteresowany importem paneli solarnych z Chin. Z tego co zaobserwowałem wiele chińskich firm produkujących / sprzedających panele solarne reklamuje się na portalach typu alibaba.com i made-in-china.com. Z jedną z tych firm nawiązałem kontakt i otrzymałem ofertę sprzedaży, którą załączam w załączniku i proszę o komentarz znawców tematu czy jest ona warta uwagi. Jeżeli chodzi o samo przedsięwzięcie to jest wiele czynników przemawiających za – rosnące ceny paliw i energii, co spowoduje że prędzej czy później ludzie będą się interesować takimi rozwiązaniami na szerszą skalę oraz polityka EU dążąca do wykorzystania odnawialnych źródeł energii. Przeciwko temu przedsięwzięciu w moim przypadku przemawia jednak to że jak na razie nie mam żadnego doświadczenia w imporcie z Chinami, co jednak nie jest barierą nie do przejścia (zawsze można skorzystać z pomocy pośredników, pogłębić swoją wiedzę itp.), najważniejszą rzeczą myślę jest zbudowanie kanałów dystrybucji tego produktu w kraju. I stąd moje pytanie w jaki sposób można to rozpocząć – na początek chciałbym się zajmować tylko importem paneli solarnych, nie montażem. Zastanawiam się czy szukać odbiorców wśród zakładów instalujących panele solarne czy też założyć coś w rodzaju hurtowni i oferować ludziom montaż paneli podzlecając to firmom instalującym panele ? czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki kanał zbytu wybrać w tym przypadku ?
Kolejne pytanie jest takie jaką kwotą trzeba dysponować żeby taki interes w ogóle rozpocząć ? jeżeli o mnie chodzi to mam na początek 30tys. Zł. – czy to wystarczy ? jak na razie próbuję własnymi siłami rozkręcić ten interes, jednak zastanawiam się nad współpraca z innymi osobami zainteresowanymi tym tematem podobnie jak ja – być może współpraca taka zwiększyłaby szanse wszystkich zaangażowanych w tym biznesie (np. przy zakupie większej ilości paneli można wynegocjować większe rabaty od dostawcy, lepsze warunki sprzedaży itp.)
Zainteresowanych zapraszam do dyskusji.