Witam . Jestem studentką zaoczną - niepracująca i chciałabym otworzyc wlasny sklep z odzieżą . Niestety jestem nie do końca doinformowana co i jak . Zorientowałam sie krok po kroku gdzie isc zeby załozyc firmę oraz mw jak to jest z księgowością . Niestety na niektore moje wątpliwosci i pytania nie znalazłam odpowiedzi . Może bedzie ktos w stanie mi pomóc .
1. Nie mam wkładu własnego więc niestety konieczna będzie pożyczka i mam nadzieje na dotację . Jako osoba niepracująca nie mogę starac się o zwykła pozyczkę ze względu na brak stałych dochodów . Czy sa jakieś banki , które przyznają pożyczki na sam start? Osobiście znalazłam na stronie banku gospodarczego bodajże informację o funduszach dla osób do 27 roku zycia -czy wie ktos moze cos wiecej o tej pozyczce ?? Pisało tam , ze zeby ją dostac trzeba miec już firmę - i tu pojawia się moje kolejne pytanie :
2. Czy istnieje możliwosc założenia firmy ( pełna rejestracja ) z zaznaczeniem , ze chce ruszyc dopiero np za miesiąc? Zeby przez ten czas móc uzyskac jakas pozyczkę? Jesli jest to mozliwe to czy przez ten miesiąc w którym sklep nie bedzie dzialał trzeba placić jakies oplaty za prowadzenie firmy czy dopiero jak sklep ruszy ?
3. Jak to jest z dotacją z UP ? Czy muszę miec juz w pełni zarejestrowaną działalnosc gosp . zeby ubiegac sie o dotacje czy wystarczy miec biznes plan? I jak to jest : trzeba być zarejestrowanym jako osoba bezrobotna - przez jaki okres trzeba byc zarejestrowanym , zeby sie ubiegac o dotację? Przeciez w UP jak sie jest bezrobotnym daja oferty - przynajmniej studentom na staze obowiązkowe ? I jakie są szanse na otrzymanie dotacji ?
4. Miejsce Firmy . Czy zgłaszając DG do Urzędów muszę miec juz konkretny adres swojego sklepu - czy mogę go uzupełnic później ? Np zakładam firmę - miejsca jeszcze konkretnego nie mam - no i miesiąc do otwarcia sklepu czy przez ten miesiąc mogę znalezc lokum czy jest to niemożliwe ?