|
Prywatny samochód a Firma |
|
Strona główna forum
‹ Twoja firma
‹ Firma
Autor
Wiadomość
Jakie "takie użyczenie" ?
na 2 stronie tematu byla rozmowa o uzywaniu w celach firmowych nie swojego pojazdu. aby rozliczac koszty ktos stwierdzil ze nalezy spisac umowe uzyczenia pojazdu. moje pytanie brzmi: czy jesli spisze taka umowe uzyczenia pojazdu np od rodzicow to czy nie bedzie to potraktowane jako przychod? gdzies czytalem ze moze miec znaczenia z ktorej grupy podatkowej jest osoba ktora uzycza pojazdu. jesli jest to od bliskiej rodziny to nie ma przychodu ale jesli ktos spoza grupy (chyba 1 i 2) to moze to byc potraktowane jako przychod i podlega opodatkowaniu. czy moze ktos to zweryfikowac?
Jeżeli uzyczasz od kogoś, z kim zamieszkujesz w ramach wspólnego gospodarstwa rodzinnego, nie będzie to twoim przychodem.
Witam
W przyszlym miesciu planuje rozpoczac swoja wlasna dzialalnosc, wiec jestem puki co totalnie zielony. Chce wciagnac swoj samochod jako srodek transportu, nie chodzi mi o to zeby odliczac vat od paliwa ale o to zeby na poczatku miec troche zapasu jesli chodzi o dochodówke. Co konkretnie musze zrobic? i jakie warunki spelnic. Pozdrawiam
Konkretnie, to musisz... wciągnąć samochód do ewidencji.
A warunki? Najważniejsze, to... samochód musi być twój (przynajmniej w części)
Witam,
Załozyłem 1DG na KPiR 19% DG którą prowadzę jest zwolniona z VAT. POsiadam samochód którego jestem współwłaścicielem ( właścicielem jest mój ojciec ) i chce go wrzucić do ŚT. Czytajac forum myslałem że wystarczy zwykła umowa urzyczenia ale dzisiaj ksiegowa powiedziała mi że najlepiej jakby ojciec podarował mi samochód w formie darowizny i wtedy przepisze go na siebie. Czy to prawda czy musi byc darowizna ? Czy procedura darowizny wyglada tak: - umowa darowizny - Urząd i przezrejestrowanie samochodu - co z US ( samochód wart jest wiecej niż 10 000 PLN ) ? Czy załatwie te wszystkie rzezczy w dwa dni bo tyle jeszcze mój ojciec jest w Polsce ? B
co do uzyczenia