Witam
Chciałbym dorobić sobie troszkę gotówki i wpadłem na pomysł handlem suplementami poprzez allegro.
Chciałem zapytać jak to wygląda prawnie.
1. Czy muszę zakładać działalność gospodarczą, czy można to robić na początku bez działalności gospodarczej?(nie liczę na jakieś wielkie kokosy, ale fajnie jakby jakieś parę groszy wpadło do kieszeni)
2.Wiem, że założenie działalności wiąże się z płaceniem Zusu oraz podatku dochodowego do urzędu skarbowego, jakie byłby to kwoty i jaki podatek od dochodu by mnie obowiązywał?(nie wiem czy ma to znaczenie ale jestem studentem)
3. Jeśli działalność jest wymagana, to co oprócz zarejestrowania firmy muszę jeszcze zrobić?
4. Czy muszę posiadać kasę fiskalną?(wiem, że kasa fiskalna jest wymagana w momencie przekroczenia wyznaczonego rocznego obrotu, dokładnie nie wiem jaka to kwota ale nie wydaje mi się żebym ten limit przekroczył)
5. Pytanie z innej beczki. Będąc w KRUSie po jakim czasie mogę otworzyć własną działalność gospodarczą?(słyszałem, że 3 lata ale nie wiem czy ta informacja jest wiarygodna)
6. Pytanie dotyczące dofinansowania. Wiem, że osoby będące w KRUSie mogą takowe dofinansowanie uzyskać, ale jakie dokładnie warunki muszą być spełnione? Szukałem informacji na forum oraz na innych portalach i znalazłem coś takiego: http://www.bierzdotacje.pl/dotacje-na-s ... rolniczej/
Ale dziwi mnie jedna rzecz, wszyscy piszą, że na samochody dofinansowania nie ma, a mnie własnie interesuje firma transportowa(dokładnie przewóz osób). NA tej stronie jest jasne napisane, że ma to być działalność pozarolnicza czyli generalnie na auto pieniądze dostać powinienem? Czy ma ktoś jakie wiarygodne informacje na ten temat i może się nimi ze mną podzielić ?