Witam serdecznie
jestem tu zupełnie nowy i w temacie założenia firmy wiem tylko tyle co przeczytałem na tym forum, a jest tu bardzo dużo informacji co mnie bardzo cieszy.
Chciałbym prosic o pomoc i rady bardziej doswiadczonych.
Jestem studentem zaocznym, zatrudnionym od dwóch lat w jednej firmie na zasadzie umowy o dzieło jako Geodeta.
jestem na takich warunkach poniewż firmie zatrudniającej mnei bardziej sie to opłaca.
po prostu mniej ich kosztuje a sam dostaje wieksze wynagrodzenie.
Jednak wiadomo w ten sposób nie posiadam chodźby żadnego ubezpieczenia emerytalnego
Zus mam dzięki statusowi studenta ale studia sie skończą i jedyną szansą było by zatrudnienie na stałe Ja jednak mam wieksze ambicje i chciałbym spróbowa czegoś na własny rachunek.
Moje pytania dotyczą w zasadzie tylko relacji mojego statusu studenta do złożenia firmy.
Czytałem że nie ma żadnych ulg dla studentów jednak istnieje coś takiego jak 24 miesieczne opłacanie 30% stawki zus czyli było by to miesiecznie o ile sie nie myle około 200zł - chciałbym siedowiedzie na ten temat czegoswiecej, niestety nie moge sie przebic do tych informacji przez oficjalnastrone zusu.
Chciałbym pozostac z zatrudniającą mnie firmą w dalszej wspólpracy jako zleceniobiorca nadal na zasadzie umów zlecenie i móc wystawia faktury WAT
o ile dobrze sie doczytałem jest to kwestia odpowiedniej deklaracji przy składaniu wniosku o otwarcie DG.
Chciałbym też zatrudniac jako pracodawca innych studentów właśnie na zasadzie umowy o dzieło czy zlecenie - chciałbym sie dowiedzie jakie wiażą sie z tym dla firmy koszty i jak wyglada rozliczanie sie z takich pracowników w US
bo rozumiem że ZUSu nie musiałbym za nich płacic
Interesuje mnie również bezzwrotna dotacja na otwarcie działalności
jestem właścicielem lokalu który zamieszkuje i na niego chciałbym zarejestrowa firme
jednak moim miejscem pracy nadal pozostało by biuro obecnie zatrudniajacej mnie firmy