Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Jestem studentem studiów dziennych. Jak większość studentów borykam się z problemami finansowymi.
Mam pomysł na rozpoczęcie swojego pierwszego "biznesu", jednak posiadam kilka pytań do specjalistów, dotyczących rozpoczęcia działalności, typu działalności ( jej przyszłości) oraz
w razie gdyby pomysł nie wypalił, skutków zamknięcia działalności.
Przejdę do meritum sprawy:
Pomysł dotyczy portalu internetowego B2B - katalogu branżowego, oferującego różne rozwiązania dla firm, jak prezentacje firm, tworzenie stron internetowych, konta e-mail,
reklama graficzna, bannerowa, wszelkie usługi dla firm itd.
Strona jest pozycjonowana, posiadam unikalną domenę *.pl, strona posiada PR1 po update jego PR powinien wzrosnąć do 3. Portal jest przygotowywany przez firmę projektową. Posiada swojego project managera. Pozostaje jeszcze reklama, pozyskiwanie klientów, mailingi
Nie ukrywam, wszelkie wolne pieniądze wkładam w tą stronę, w związku z czym chciałbym w najbliższym czasie osiągać jakieś korzyści finansowe.
Koszty jakie poniosłem to ok 5000tys + laptop+ internet
Liczę na powodzenie tego projektu, podobne firmy tego typu,osiągają dość znaczne przychody przy bardzo wysokich jak dla mnie cenach usług.
Mój projekt ma łączyć w sobie kilka takich serwisów + nowe rozwiązania, ułatwiające kontakty firm między sobą, po znacznie atrakcyjniejszych cenach.
Posiadam kilka pytań:
1. Jeśli na wykonane prace nad stroną posiadam faktury, to przy założeniu działalności, mogę puścić je w koszty?
2. Wiem, że studentowi do 25 roku życia studia liczą się do stażu pracy, co wówczas gdy przed 25 rokiem życia chciałbym rozpocząć działalność(, dodam, że nigdy wcześniej nie pracowałem,nie mam nr NIP, nie opłacałem ZUS), to jako pierwsza moja działalność składkę na ZUS płacę coś ok 265zł/msc.