|
UMOWA O ZAKAZIE KONKURENCJI |
|
Strona główna forum
‹ Twoja firma
‹ Prawo
Autor
Wiadomość
Witam Posiadam problem związany z moją obecną jeszcze pracą. Wówczas jak ją zaczynałam podpisałam umowę o zakazie konkurencji, która w sposób całkowity zakazuje mi pracy w transporcie i logistyce przez dwa lata od zakończenia stosunku do pracy. Dodam jeszcze, że jestem studentką logistyki transportu. Firma obecna zajmuję się usługami transportowymi i po części spedycją, a ja jestem w niej asystentką (osobą do wszystkiego). Jakiś czas temu postanowiłam zmienić pracę na lepszą w większej firmie produkcyjnej jako specjalista ds. transportu. Oba te stanowiska mają niewiele wspólnego pod względem obowiązków. Czy taki zakaz ma jakieś znaczenie? Czy pracodawca może całkowicie mi zabronić pracy w całej branży transportowej? Proszę o w miarę szybką pomoc. Pozdrawiam
Tak.
ale firma zajmująca sie produkcją majaca własny transport nie jest firmą transportową i wydaje mi sie że umowa nie dotyczy takich firm.
możesz zacytować co dokładnie tam jest napisane?
Tam transport i tu transport, to wystarczy aby obecny pracodawca uznał to za konkurencję, umowa o zakazie konkurencji jest dosyć często umową o niewykorzystywanie swoich umiejętności nabytych w poprzedniej pracy.
niech napisze co tam napisane, bo mnie coś takiego ciekawi.
W polskim prawodawstwie umowa o zakazie konkurencji podobnie jak umowa o zachowaniu poufności strasznie kuleje. Według mnie śmiało możesz podjąć pracę u innego pracodawcy nawet na takim samym stanowisku. Żeby poprzedni pracodawca wyciągnął z tego jakieś konsekwencje musi Ci w sądzie udowodnić, że przez to, że złamałaś taką umowę on poniósł jakieś straty. To cholernie ciężkie zadanie. No chyba, że odchodzisz z jego firmy z najlepszym klientem ;-)
Witam umowa ta posiada nastepujaca tresc dodam jeszcze ze branza w jakiej działaja obie firmy jest rozna tzn. jedna zajmuje sie transportem elektroniki a druga drewna płyt itd