|
zus a umowa zlecenie |
|
Strona główna forum
‹ Podatki i ZUS
‹ ZUS
Autor
Wiadomość
Witam czy ktoś mógłby mi w końcu jednoznacznie powiedzieć czy jeżeli jestem studentem zatrudnionym od dwóch lat na umowe zlecenie, to te lata liczą mi się do emerytury? Próbuje już od dawna sie dowiedzieć i jak narazie nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi :?:
Jeżeli umowa zlecenie ma znamiona umowy o pracę i jest od niej odprowadzana składka emerytalna (do każdej umowy powinieneś dostać rachunek na którym muszą być wyszczególnione kwoty wszystkich składek) to liczy Ci się to do emerytury (kwota).
Co do ilości lat to przecież okres studiów i tak się do niej liczy. Ustawodawca nie przewidział sytuacji w której studenci zatrudnieni na umowę o pracę będą zaliczali te lata podwójnie (z tytułu studiów i pracy) więc liczy się to tylko raz ;-)
A jak to wygląda jeśli nie jest sie studentem i pracuje sie na umowę zlecenie???
Chodzi mi konkretnie czy jeśli praca na umowę zlecenie jest jedyną formą zatrudnienia to czy okres przepracowany na zlecenie wlicza mi się w lata pracy??Nie chciałabym stanąć za kilka lat przed dylematem że nie mogę pójść na zasłużony odpoczynek zawodowy z powodu lat przepracowanych na umowę zlecenie. Inna kwestia czy ktoś sie może orientuje jak wygląda sprawa L4 i macierzyńskiego przy umowie zleceniu jeśli ma sie pobierane dobrowolne składki na chorobowe.
Czy od umowy zlecenia trzeba zapłacić podatek i zus?
Tylko w przypadku studentów-zleceniobiorców.
Nie ja nie jestem studentem. Chciałam się dowiedzieć jeśli otrzymuje umowę zlecenie powiedzmy na 1 miesiąc to jak to wygląda z zusem i US.